Onze 'why'

Onze missie

De communicatiecultuur van een organisatie heeft een aanzienlijke impact op de ervaring, betrokkenheid en motivatie van medewerkers, klanten en andere stakeholders met jouw product, dienst of organisatie. Wij laten organisaties zien hoe ze hun invloed (nog beter) inzetten en hun (communicatie)cultuur inrichten om stakeholders te inspireren en betrokkenheid te creëren bij medewerkers en klanten. Of beter nog, vanuit medewerkers naar klanten. Resultaten van onze oplossingen? Een hoger communicatiebewustzijn, grotere klantgerichtheid, meetbaar betere klantperceptie, hogere turnover en trotsere medewerkers.

 

Welke uitdagingen hebben onze klanten? En welke heb jij? 

  • Een bouwbedrijf waar ingenieurs zelf verantwoordelijk zijn voor pr & sales.
  • Een operatiecomplex van een gefuseerd ziekenhuis dat niet optimaal samenwerkt en waar communicatiestromen onduidelijk zijn.
  • Een management team dat zich voorbereid op een grote reorganisatie en zo goed mogelijk wil communiceren over de verandering en zo goed mogelijk 'employee engagament' wil behouden.  
  • Een grote internationale consultancy organisatie die wil werken aan de eigen communicatiecultuur en eigen trainers meer ambassadeurs buiten het huidige netwerker wil laten creëren en de 'customer journey' inspirerender wil maken. 
  • Een internationaal modemerk dat haar internationale sales team wil inspireren en het communicatiebewustzijn wil vergroten.

 

Onze klanten

Your Branding initieert verandering in communicatie in organisaties die dit het meest nodig hebben. We hebben ervaring met uiteenlopende organisaties. Wel zijn vaak twee van onderstaande punten van toepassing op de organisatie voor wie we werken:

  • een fusie of reorganisatie achter de rug, waardoor er sprake is geweest van cultuurverandering;
  • de noodzaak commerciëler te denken;
  • in 70% van de gevallen (semi-)pulbiek: onderwijs, overheid, bouw en zorg.

Tijd voor een frisse blik op engagement, marketing, cultuur en communicatie? Laat je inspireren door Your Branding.

 

Wie

Waar we vandaan komen

Your Branding is opgestart in 2010 door communicatiewetenschapper Renate van Dijken en maakt na een intermezzo tussen januari 2020 en zomer 2021 een doorstart in september 2021. In de tussenliggende periode was Renate participatiestrateeg en kartrekker van patiëntparticipatie in het Flevoziekenhuis in Almere in de meest uitdagende periode in de zorg ooit door corona. Deze kennis en ervaring en de ervaringen van Your Branding’s projecten tussen 2010 en 2020 vormen de basis van deze doorstart. Soms kom je tot de conclusie dat het nieuwe al in je herinnering zit…

 

Bijzondere internationale samenwerkingspartner

Eén van Your Branding’s klanten en meest bijzondere projecten heeft de hele tijd doorgelopen en is nog steeds groeiend: de Leadership Game voor the John Maxwell Team in de Verenigde Staten, een samenwerking van Your Branding met de organisatie van New York Times bestseller schrijver en ‘influence & leadership expert’ John C. Maxwell. Een elitegroep van meer dan 6.000 trainers en adviseurs van the John Maxwell Team werkt wereldwijd met ‘Your Brandings’ leadership game. De leadership game is gebaseerd op Your Branding’s eigen positioneringsspel. Wij gebruiken dit spel teampositioneringstrainingen, het vergroten van communicatiebewustzijn en het opstellen van waardeproposities, positioneringsplan, communicatiestrategie, missie en visie. Speel met jouw team het positioneringsspel en beweeg de communicatie van jouw team van informeren naar inspireren.

 

Samenstelling team

Your Branding werkt met een team van (meestal) freelance onderzoekers, marketeers en communicatietrainers en communicatie adviseurs om continuïteit ten allen tijde te garanderen. En voor de volgende stap in visuele uitwerking en branding van communicatiestrategie en contentmarketing heeft Your Branding een intensieve samenwerking met Studio Polkadot. Dit betekent voor jou dat je ontzorgd wordt in het aansturen van diverse bureaus, maar dat Your Branding garant kan staan voor een compleet uitgewerkte waardepropositie, (intern en extern) communicatieplan, visuals, branding en uitvoering van jouw campagne.