"Culture eats strategy for breakfast." 

 

Iedereen die weleens (te snel) verandering heefgt willen realiseren, herkent bovenstaande quote van Peter Drucker. Om de juiste communicatie in te zetten, is het zaak te weten in welke fase jouw team- of organisatiecultuur zich bevindt. Your Branding heeft verschillende tools om deze 0-meting te doen. Vaak zetten we een combinatie van onderstaande middelen in om te komen tot een goede training en/ of communicatiestrategie:

 

  • cultuurscan aan de hand van 12 waarden (gebaseerd op  Carl G. Jung)
  • observaties op de werkvloer
  • diepte-interviews met medewerkers

 

Your Branding heeft veel ervaring met organisaties in fusie of reorganisatie waarbij teams uit verschillende culturen ineens met elkaar samen moeten werken. Dit heeft weerslag op de identiteit van medewerkers. Om medewerkers aangehaakt en betrokken te houden is het zaak om ze op de juiste manier te betrekken. Dus vergroot het werkgeluk! Maak van jouw medewerkers je grootste fans, dan maken ze van jullie klanten (patiënten / cliënten / burgers / studenten / leerlingen) nog grotere fans.