Waar mensen werken, ontstaan persoonlijke irritaties, ergernissen en ruzies. Wanneer irritaties en feedback niet constructief worden uitgesproken, is het alsof je een kurk onder water houdt; die kurk knalt een keer omhoog en raakt iedereen die in de weg staat. Terwijl conflicten een positief effect hebben, wanneer er op een goede manier mee omgegaan wordt.
Your Branding is zowel een expert in het faciliteren van communiceren over bestaande en uit de handgelopen conflicten als het voorkomen van het uit de hand lopen van irritaties en het doorlopen van constructieve feedback- communicatie-methodieken. Aan de hand van uw vraag, zetten we verschillende bewezen technieken en methodes in, zoals:
- Conflictenspel met stellingen als handvat voor gesprek.
- Storytellingmethode & personal journey waarmee je de verhalen ontdekt achter elkaars keuzes. Dit leidt tot meer begrip en verzacht irritaties.
- Feedbackmethode aan de hand van 4 stappen – met opstelling, tussentijdse oefenacties en oefenen met praktijkcases.
Frits Haarman, Hoofd Paramedische Dienst Ommelander Ziekenhuis: “Tijdens twee teamsessies met gebruik van Deeper Discovery met Your Branding werd een conflict dat al jaren sluimerend was al vrij snel bespreekbaar. De sfeer van veiligheid die Renate creëerde als basisvoorwaarde voor de eerste sessie werd goed opgepikt.”